Какво е онлайн магазин? Каква е дефиницията на такъв?
Електронната търговия, известна и като e-commerce, означава продажбата на стоки и/или услуги в интернет пространство. Тази форма на търговия може да се осъществява през различни платформи, включително собствен уебсайт, онлайн платформа, дропшипинг, маркетплейс и др. Ако продавате нещо онлайн – вие се занимавате с електронна търговия.
Според Националната агенция за приходите (НАП), “е-магазин” се определя като софтуер, достъпен през интернет чрез уеб-браузер или мобилно приложение, който позволява продажбата на стоки и/или услуги. Този софтуер предоставя възможност на клиентите да избират продукти или услуги, да ги добавят в потребителска кошница или да извършват поръчка по друг начин. Трябва да предлага възможността за въвеждане на данни за доставка, контакти и плащане. Така обособеният онлайн магазин играе критична роля в съвременната електронна търговия.
Какво включва счетоводството на онлайн магазин?
Счетоводството на онлайн магазин е комплексен процес, който включва редица елементи. Ето някои от ключовите компоненти:
Търговия с активи (стоки):
Разходи и приходи:
Начисляване на данъци и декларации:
Работа с платежни системи:
Международна търговия и валутни разлики:
Други ключови моменти, които да съобразите при търгуване със стоки:
Какъв транспорт ще ползвате, за да внесете стоката? Въздушен / Морски / ЖП?
Как ще приемате плащания?
Какво е важно за е-магазини?
През последните години електронната търговия не само става все по-популярна, но и превръща в реалност бизнес идеите на множество предприемачи. Благодарение на интернет, пазарът за онлайн стоки и услуги неизменно се разширява, отваряйки врати към неограничен спектър от продукти – от традиционни до тези, за които някои дори не подозират, че съществуват.
Освен широкият обхват на възможности, онлайн търговията предлага значителна гъвкавост, улеснява старта на нов бизнес и при правилна маркетингова стратегия, може да донесе бърз растеж. В този контекст обаче, една ключова сфера, която често е подценена, но е критична за дългосрочния успех, е счетоводството на онлайн магазините.
Знаете ли, че 70% от фирмите се провалят до 5-та година от започване на бизнес? При нас този процент е 40%, тъй като освен счетоводни услуги споделяме нашият предприемачески опит и съвети с нашите клиенти.
За над 27 години в бизнеса нямаме нито един акт за глоба от НАП на наши клиенти!Интересен факт
Често допускани грешки в счетоводното обслужване на електронен магазин
В епохата на дигиталната търговия, счетоводството на онлайн магазини може да бъде изпълнено с предизвикателства. Ето някои от най-често срещаните грешки, които е важно да се избегнат:
Неиздаване на касов бон при работа с наложен платеж:
Неподаване на одиторски файл при приемане на неприсъствени плащания с карти /ако не работите с касов апарат/:
Липса на адекватна и точна отчетност за стоката:
Недеклариране на сметките открити във финтех приложения в БНБ:
Липса на регистрация в НАП при работа с касов апарат:
Неизползване на частична регистрация по чл.97а от ЗДДС, въпреки използването на реклама във Фейсбук, Инстаграм и Гугъл:
Внасяне на стока без документи, като се ползва услугата DDP от китайски доставчици:
Бизнесът на електронна търговия е сложен и изисква внимателно водене на счетоводство. Избягвайки горепосочените грешки, предприемачите могат да минимизират риска от санкции и да оптимизират своя бизнес.
Предимствата да работиш с Гери Консулт
Какво казват нашите клиенти за нас?
Оставете го на нас!
Време е да започнете да мислите за развитие, нови идеи и прогрес в личен план. Счетоводството Ви е в правилните ръце и няма нужда да губите време!
Как се определя цената на счетоводство за онлайн магазин?
Цената за счетоводните услуги при обслужване на онлайн магазини може да варира в зависимост от множество фактори. Ето някои от ключовите елементи, които могат да влияят върху крайната цена:
- Управление на складовия инвентар: Кой ще води отчетността на стоките? Собственика или счетоводната компания?
- Платежни методи: В зависимост от броя и сложността на платежните методи, които използва магазина, времето необходимо за обработка е различно.
- Регистрация по ДДС: Ако търговецът е регистриран по ДДС, счетоводните услуги ще трябва да включват и подготовката и подаването на ДДС декларации, което рефлектира и върху цената на счетоводните услуги.
- Зает на персонал: Онлайн магазини, които имат нает персонал, ще изискват допълнителни счетоводни услуги, като например водене на трудови досиета и изчисляване на заплати и осигуровки. Добре е да знаете, че съгласно закона е добре да имате и сключен договор със служба по трудова медицина ако имате нает персонал.
- Продажби в Европейския съюз: Ако онлайн магазинът прави продажби в ЕС, той може да се нуждае от One Stop Shop регистрация, което ще вложи допълнителна работа от страна на счетоводителите, което ще рефлектира и върху цената на услугата.
Като крайна бележка, е важно да се подчертае, че всяка счетоводна услуга е индивидуална и трябва да се адаптира според конкретните нужди и условия на всеки отделен онлайн магазин.
Оставете го на нас!
Време е да започнете да мислите за развитие, нови идеи и прогрес в личен план. Счетоводството Ви е в правилните ръце и няма нужда да губите време!