Приемане на плащания с ПОС терминал.

Сравнение на myPOS с ПОС терминал от българска банка. Практически експеримент.

Приемането на плащане с карти растат ежегодно с 15%, и това не трябва да ни изненадва. Този вид плащания – независимо дали с физически наличен POS терминал в обекта ни, или пък виртуален за приемане плащания през нашия уеб сайт са търсени от клиентите.

В това ревю събрах данни, за да сравня таксите, функционалностите и работата с POS устройство от MyPOS и от една банка оперираща в България. През 2018г.нашият клиент е ползвал POS терминал от банка, а през 2019г.заедно с наша помощ, той закупи POS терминал от MyPOS.eu и по този начин премахна POS на банката.

За начало ще разгледаме таксите на банката и тези на MyPOS, за да ги сравним цифрите и да стигнем до изводи от анализа. След това ще споделим и впечатления от работата с платформата на MyPOS – плюсове и минуси, за да представя обективните цифри и лични впечатления от работата и комуникацията с тях.

За банката…е за банката или хубаво или нищо, така че ще се огранича да коментирам банката. Снимките на екраните са правени така, че при желание от ваша страна да може лесно да проверите моите изчисления.

Първо да направя уточнението, че сравнявам почти аналогичен оборот през ПОС терминала за 2018г.и 2019г., за да са съизмерими изчисленията.

Затова нека да погледнем първо приходите реализирани през MyPOS за 2019 до 08.7.2019г.

myPOS терминал и плащания

Можете да видите сумата от 10194.62 EUR или преизчислени в лева по фиксинга 1.95583 – 19 938.94лева. Тъй като бизнеса е отдаване на недвижими имоти под наем пожелахме да ПОС терминала да е вързан към еврова сметка, за да получаваме приходите си във валута, в която получаваме плащанията от туристите, които са 98% чужденци.

Виждате, че голямата част от плащанията са т.нар. MO / TO плащания (Mail Order / Telephone Order). А сега да видим и какъв е размер на таксите за тези транзакции.

myPOS терминал комисионни

Виждате, че когато клиентите ни плащат присъствено с въвеждане на ПИН код, то таксите са в размер на 0.6% за всички карти издадена в европейската икономическа зона или т.нар. SEPA – Single European Payment Area. Когато обаче плащанията са чрез MO / TO или от дистанция без клиента да присъства физически в обекта, таксата е 1.1%.

В редки случаи, когато се плаща с по-рядко приемани карти в България, то таксата може да достигне и до 3.10%. Сумата на таксите за транзакциите – 10 194.62 евро или 19 938.94лв.е 129.67евро или 253.61лв. Или общ размер на таксите 1.27%.

Как изгледат цифрите с ползван ПОС терминал от българска банка.

ПОС от банка

От екрана виждате, че сумата на плащанията приети през 2018г.с ПОС терминала на банката възлизат на 19 536.32лв., което е с 402лв.по-малко, отколкото сумата показана по-горе за терминала на MyPOS. А сега нека да видим и какъв е размер на таксите, които банката е удържала.

ПОС банка такси

Виждате, че и сами може да проверите изчисленията на таксите, които за всяка операция са 2% и са в лева, при положение, че клиентите на обекта са 98% чужденци и плащат с карти в евро. Ето и общият размер на таксите като абсолютна сума. 390.63лв.

Математически като разделим 390.63/19536.32=1.9995% или 2% без отклонение.

Мисля, че вече сами можете да направите изводите, до които стигнахме и ние с Виталий Жданов от Парнас Естейт.

  1. Въпреки, че закупихме устройството за 299лв.еднократно, сме спестили 160лв.от такси.
  2. Не заплащаме месечна такса от 5лв.на банката, което увеличава спестените средства за 7 месеца с още 35лв., и стават 195лв.
  3. Не “губим” пари от превалутиране, когато приемаме плащания в евро, а средствата си получаваме по левова сметка.

Освен монетарните плюсове, които изтъкнахме в полза на MyPOS, има и други, които на нас ни допадат като:

  1. Въпреки отсъствието на собственика от страната, успях да закупя устройството от негово име след като съпорта на MyPOS бяха отзивчиви да кажат точно и ясно какви документи трябва да предоставя, за да одобрят продажбата.
  2. Получаваме плащанията НА МОМЕНТА, вместо да чакаме по 1-2 или дори 3 дни с ПОС терминал от банка и средствата са веднага на разположение – за плащане, за теглене.
  3. Интерфейса на платформата е изключително лесен за ползване, генериране на справки и най-вече, че плащанията, които приемаме са налични на момента. Не се налага като банките в България да чакаме 2 или 3 дни, за да заверят сметката ни с парите от ПОС терминала.
  4. Можете бързо и лесно да си откривате сметки в лева, евро, паунди и швейцарски франкове и да закачате различни сметки по всяко време. Може да имате терминал в лева, и въпреки това да приемата плащания в други валути, които постъпват в различните сметки. И всичко това без да дължите такси месечно обслужване, откриване и закриване.
  5. Сигурността на платформата е на много високо ниво. Имате потребителско име, парола, и two-step push verification през мобилния app на MyPOS.
  6. Бърз и адекватен съпорт, когато имате нужда от съдействие и въпроси. През Юли месец имахме оспорена транзакция от клиент – бяхме уведомени веднага и след като качихме нужните документи получихме становище за 7 дни, че транзакцията е решена в наша полза.
  7. Може да си генерирате PayButton от софтуера и лесно да го инсталирате на сайта си и да започнете да приемате плащания онлайн.

Освен хубавите възможности и ползи от MyPOS има и неща, които могат да се подобрят.

  1. Когато получаваме плащания с MO / TO ни “удържат” 10% резерв, който става наличен по сметката след 180 дни. Това се прави, за да може MyPOS да има резерв при оспорване на транзакции от страна на клиенти, тъй като тези плащания са по-рискови заради липсата на клиента на място и основно риска от злоупотреби. Въпреки това се надявам екипа да работи за клиенти с история, активно ползване на пос терминала тези “резервирани” пари да отпаднат или поне да бъдат намалени до някаква символична сума или процент на транзакция.
  2. Ако приемате плащане в различни валути с един ПОС терминал вързан с левова сметка например и приемате плащания в евро – курса за превалутиране е 1.92лв.за 1 евро. Not the best deal – тук my POS има какво да поработят още. Това може да се избегне с няколко терминала и няколко сметки, но ако е онлайн магазин е неудобно.
При възникнали въпроси можете да ме потърсите на +359 882 882 559 – Георги Янакиев, да пишете на [email protected] или да ни контактнете във Фейсбук.

Споделете тази статия:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email