Промени в изискванията за работа с касови апарати за всички търговци

Активният сезон отново е в разгара си, и ние от счетоводна къща Гери Консулт решихме да информираме всички наши клиенти, и тези които не са ни клиенти, но работят с касови апарати. В това кратко и съдържателно ревю, ще споделим с Вас кои са основните моменти от промяната и Как може да се настроите своевременно, а не да чакате последния момент. По този начин ще си спестите 3 неща – време, пари и нерви – неща, които са важни и за нас в Гери Консулт.

Кого засяга наредбата?

Накратко – всички регистрирани фирми в страната, които използват касови апарати за дейноста си. По данни на НАП регистрираните касови апарати в страната са близо 440 хиляди. Според НАП поне ½ от тези устройства могат да се пренастроят софутерно за промените. За останалите за съжаление вероятно ще трябва да бъдат подменени с нови устройства.

Тази подмяна се налага, защото след промените НАП трябва да получават информация за всяка касова бележка в реално време, а не както до момента веднъж месечно. След влизане в сила на наредбата, то информацията трябва да се изпраща до НАП в рамките на 5 минути. Клиентите на обектите ще могат да проверяват от своя страна дали касовите бележки за истински, като сканират QR кода, който ще се разпечатва на бележките.

Какво се променя с новата наредба?

Това което всеки търговец ще трябва да се свърже или с производителя на касовия си апарат или със сервиза, които е ползвал за закупуването и обслужването му. Така ще разберете какви точно настройки и/или промени трябва да се извършат на касовия/те апарат, който ползвате.

Освен това би следвало да се преустанови практиката с издаване на служебни бонове, която е популярна по различни заведения особено. В допълнение тези от Вас, които оперират електронни магазини ще трябва да се регистрират в НАП. Под обхвата на промените влизат и бензиностанциите.

Какви са сроковете, в които трябва да предприемете действия?

Тези от Вас, които НЕ СА регистрирани по ДДС имат срок до средата на 2019г., а регистрираните по ДДС до края на март 2019г.

За ползвателите на интегрирани системи за продажби – срока е до края на 2019г.

Какъв е нашият съвет към Вас?

На първо място проверете вашият сервиз или фирма, от която сте закупили касовия апарат. Така ще разберете има ли готовност фирмата да направи актуализацията или да Ви продаде ново устройство. Днес – 15/10/2018г.проверихме готовността на една от големите фирми произвеждащи касови апарати в България и ни отговориха, че ще започнат да правят актуализация и да продават апарати след нова година.

За да спестите време, пари и нерви, то разберете дали трябва да актуализирате/подмените софтуера на касовия си апарат или да закупите нов. Като бъдете първи, а не чакате последния възможен момент, когато голяма част от търговците ще се сетят или ще бъдат принудени да го направят – то наистина ще спечелите. НАП са изработили софтуер, с който може да проверите дали софтуера на апарата Ви може да се актуализира – вижте повече.

Целта на счетоводна кантора Гери Консулт е клиентите ни да Печелят с Нас! Потърсете ни на 0882 882 559 или на [email protected]. Вижте и страницата ни във Фейсбук – https://www.facebook.com/GeriConsult/

Споделете тази статия:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email