Безплатен обяд – мит или реалност?
Много често в нашето забързано и затрупващо ни с информация ежедневие, сме подложени на т.нар. маркетингови трикове за нещо БЕЗПЛАТНО. Примери колкото искате – БЕЗ лихва, БЕЗ оскъпяване, КУПИ 3, ПЛАТИ 2, ПОДАРЪК застраховка и куп други. Точно поради тази причина в счетоводна къща Гери Консулт ще разгледаме подобни трикове и ще представим технологията, по която се „приготвят“ подобни предложение, за да разберете, че БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА.
Да започнем с опростен риторичен въпрос, който всеки четящ трябва да си задава, когато е бомбардиран от подобни предложения – Мога ли да отида в магазина, да си взема нещо от рафта и да си изляза без да плащам? Ако отговора Ви е ДА, то моля пишете ни за адреса на магазина. Ако отговора Ви е НЕ, включете за 2 минути ratio /рацио/ в действие, за да разплетете бързо Qui Bono/В полза на кого?/, както е казал Цицерон.
1. БЕЗ лихвените кредити, рекламирани от небанковите институции. Опитват се да ни убедят, че е възможно да вземеш пари и да ги върнеш без да плащаш за това?!? – Т.е. де факто хората работещи в тези организации са способни да фото синтезират и да не получават възнаграждения, а собствениците да работят без печалба?!? Дори и някой да успее да Ви убеди, че наистина взимаш 1000лв. и връщаш 1000лв.в голям магазин за бяла и черна техника, то знайте, че между магазина и това дружество има договорка при отпускане на кредита, фирмата за бързи кредити да плати по-ниска цена за телевизора/телефона, който си купувате – примерно 950лв.или 900лв.вместо цената от 1000лв., за която си мислите, че купувате веща. Щом тази вещ може да се продаде за 900лв. се замислете дали в интернет няма да намерите подобна оферта или да се договорите с мениджър от магазина?
2. Купи 2, получи 3-то безплатно!!! – УаУуууу каква сделка само!!! Странно, защо не съм срещал подобни промоции на филе елена например. При подобни кампании търговеца се стреми да постигне по-висока абсолютна норма на печалба – т.е. ако печалбата от 1 продадена стока е 10лв., от две 20лв., от три – 30лв., НО пък разбирате, че за да стигне тази информация до Вас, той прави разходи за реклама. По този начин за него е изгодно да продаде 3 изделия, от които да спечели 15лв. /махаме разходите за третото изделие/, за да може да намали разходите за реклама на един продукт и да увеличи оборота, респективно печалбата си в абсолютна стойност.
3. Само сега при сключване на договор за 2 години получавате телефон марка Х безплатно или на невероятно ниска цена. Логиката тук също е лесна за проследяване – надплащате за тарифата, която ползвате, за да може оператора да вдигне прихода от Вас като абонат и да Ви предостави телефон на цената, на която го е закупил от производителя без да начислява печалба от устройството. Печалбата на двете поотделно биха били много трудно за постигане и затова обединяване на подобни предложения, оставаме с впечатление, че и потребители от другата страна също получава „безплатно“ нещо.
4. БЕЗ лихва за последните 2 години – актуална реклама на гръцка банка, която също си струва да разгледаме внимателно. Т.е. банката се „лишава“ от възможността да получава приход през последните две години от срока на кредита. Да видим сега как се получава де факто – пример 100 000лв.кредит за 240 месеца/20 години/ с лихвен процент 3%. Лихвата за целият срок на кредита е в размер на 33 632лв.и малко стотинки. От тази сума, лихвата за последните 24 месеца от тези 240, през които иначе ще заплащаме лихва на банката е в размер на 449лв.и 20 стотинки. Съотнесено към общия размер на разходите за лихви, процента на отстъпка от банката е „грандиозна“ – 1.33%. Като тук дори не отваряме темата за плаващия лихвен процент и вероятността той да бъде променен през срока на кредита.
Когато следващия път сте подложени на подобни опити за обстрелване, ние от счетоводна кантора Гери Консулт сме готови да Ви съдействаме със съвети. Само ни потърсете!
За повече информация и въпроси – [email protected], 0882 882 559 или https://www.facebook.com/GeriConsult/