toggle menu
toggle menu

Как да управляваме продажбите си при стартиране на нов бизнес?


Знаете ли, че само 5% от бизнесите продължават да съществуват 5 години след основаването си? Е, няма да се изненадате да разберете, че този процент е факт. Имайки богат опит с регистрирането на нови фирми и счетоводството на настоящи бизнеси, ние в счетоводна къща Гери Консулт можем да открехнем част от тайните за развитието на успешен бизнес. Често начинаещите предприемачи са заразени с ентусиазъм за бъдещето, което ги очаква и това е чудесно. За съжаление ентусиазма не е достатъчен и тук идва на помощ прагматичното бизнес мислене, което може да осигури успеха на бизнеса Ви в дългосрочен план! А имено – доброто управление на продажбите и контролиране на разходите, които имате. В тази статия, ние от счетоводна кантора Гери Консулт ще представим опита си и Как да контролирате разходите си при стартиране на бизнес, за да станете от тези 5%.

Често допускана грешка от стартиращи предприемачи е мисленето, че с продукта или услугата, която предлагат ще решат много проблеми на вече съществуващи бизнеси, и по този начин ще наложат продукта или марката си. Преди да стартирате вашият нов бизнес е от основополагащо значение да направите точен разчет на всички разходи, които ще имате – разходи за наем на помещение/магазин/склад/офис, разходи за заплати и осигуровки, битови и комунални разходи – ток, вода, телефон, счетоводство, транспортни разходи, разходи за маркетинг и реклама и всички останали разходи, които ще имате. Сумирайте всички разходи, които ще имате дори и без да осъществите нито една продажба! Това ще бъдат вашите постоянни разходи, които ще трябва да покривате дори и да не продадете нито един продукт или услуга!!!

На второ място си напишете домашното и определете колко точно продажби на вашият продукт или услуга трябва да осъществите, за да успявате да покривате ежемесечните си разходи. Вярно е, че всяко начало е трудно и е възможно в началото на бизнеса Ви да не успявате да покривате разходите си, НО също така е важно да знаете дали сте “под водата” и КАК и КОГА ще излезете над водата с продажбите. Само по този начин ще можете активно да управлявате продажбите си и да адаптирате маркетинговата си стратегия така, че да отговаря на Вашите интереси – Да изградите успешен и печеливш бизнес.

Сега запишете внимателно и вашите разходи за всеки продаден продукт, който бихте направили – цената на стоките/продуктите и услугите, които ще купувате, за да ги продавате на вашите бъдещи клиенти. Това са разходите, които ще трябва да правите всеки път, когато продавате стоките или продуктите си и разликата между продажната цена и цената, на която купувате е това, което в икономиката се нарична БРУТНА печалба. Това ще бъде печалбата Ви преди да извадите разходите за заплати, наем, ток, вода, телефон, счетоводство, реклама и други. 

От определящо значение е дали успявате да продавате така, че да имате БРУТНА печалба от стоките или услугите, които предлагате. Печалбата от тези продажби означава, че успявате добре да управлявате бизнеса си. В противен случай бихте работили на загуба. Истинският тест идва обаче, когато БРУТНАТА печалба /разликата между продажна цена и покупна цена/ е достатъчна, за да покрие и постоянните ви разходи за заплати и осигуровки, данъци, наеми, маркетинг, ток, телефон и всички останали, които имате. Това е истинският тест за добрият предприемач – да създаде и управлява ежедневно продукти и услуги, които успяват да генерират ЧИСТА, а не само БРУТНА печалба. Чиста печалба е тази печалба, която би останала за Вас, след като платите не само разходите за покупка на стоката, която продавате, а и да платите всички разходи за бизнеса Ви. 

Отделянето на необходимото време, за да подготвите тези изчисления ще определи съдбата на Вашият бизнес занапред. Упражнението се нарича Анализ на критичната точка – т.е. при какъв обем или брой продадени стоки, ще успеем да покрием всичките си разходи, за да бъдем на 0. Всяка продажба над тази Критична точка, ще гарантира чиста печалба и възможност дългосрочно да развиваме бизнеса си. Този инструмент ще Ви помогне и да знаете точно във всеки момент как да взимате управленски решения и да надвиете конкуренцията. Ще знаете и какво можете да си позволите, дали си струва и колко ще Ви струва това действие.

В счетоводна кантора Гери Консулт сме посветени на качествената и адекватна работа с нашите клиенти. Помагаме на стартиращи и вече изградени бизнеси да увеличат продажбите си и да управляват и анализират настоящите си клиенти. Потърсете ни за лична среща или консултация по интернет consult@geco.bg, 0888 87 02 77, https://www.facebook.com/GeriConsult/, за да получите инструмента за анализ в Excel и да планирате бизнеса си! Потърсете ни, за да поемете по пътя на успеха!

0882 882 559
Добрич, площад Свобода №1, вх.Б, ет.3